Kenapa Nak Berblog?

8:30:00 AM


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sambil mencari ilham untuk update entry, terfikir semula.
Kenapa aku buat blog?
Apa yang aku dapat dengan berblog ni?
Bila diimbas balik, sebenarnya pertama kali aku 'create a blog' ni masa di universiti dulu..
Ada subjek ni, yang minta students untuk hasilkan e-portfolio.
Dari situ baru aku tahu serba sedikit tentang blogging.
Dulu, blog tu lebih ke arah ilmiah.
Banyak cerita tentang area Biologi. 
Mini projek la..experiment..segala bagai.
Tapi, tamat je dari uni..terus berhabuk.

Ada fikir nak buat blog tentang tips belajar biologi.
tapi macam bosan dan tak ada masa serta idea.
Ye lah..kalau nak share tentang serius subjek, kena lah banyak study dulu sebelum menyampai:)

Later on, aku ignore je blog tu.
Sampai lah satu hari tu, aku rasa nak buat blog.
Untuk just share general info je.
Aku dapat ilmu baru, yang membaca pun sama-sama dapat.
win-win situation :)

Sejak itulah baru rasa nak buat.
Share benda yang aku suka, pengetahuan dan tips yang aku baru tahu,
dan kongsi pengalaman yang aku sendiri dulu selalu google nak cari.

Aku ada dengar, buat blog boleh buat duit.
Kalau blog hebat hebat, memang la boleh jadi money maker.
Blog aku ni sekadar picisan sahaja.. tak sampai tahap blogger masyuk lain :)

heee..ok, kembali cari idea untuk update entry dan scheduled posts siap-siap.
Toodles ~


You Might Also Like

6 comments

  1. Kiranya dah lama la Iola start blogging, kan?
    Akak baru je nak kenal ape tu blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah sis, hee tak lama lagi genap setahun hehe... sama sama kita belajar kenali blogging :D

      Delete
  2. good luck ten!!!! moga bjaya dlm bidang blogging jugakkk

    ReplyDelete
  3. nice sharing, btw nice blog jemput singgah http://syerarahim.blogspot.com/2014/10/welcome-november.html

    ReplyDelete
  4. haaaa ! kan , mula mula suka suka , lama lama jadi makin serious pastu timbul dpt duit , sikit pun takpe

    http://blurrr4evablurr.blogspot.com/2014/11/blogger-buat-duit-online.html

    ReplyDelete

Featured Post

Followers