Pinjam 3 Minit Sahaja Untuk Baca !

6:30:00 AM



1. Orang yang tak solat akan banyak masalah, tidak tenang, cepat marah susah nak terima kenyataan dan selalu namapk salah orang lain.
- Ustaz Azhar Idrus

2. Walaupun ayah kita penagih dadah sekalipun, bila dia suruh solat, kita sebagai anak WAJIB tunaikannya.
- Ustaz Kazim Elias

3. Tidak solat punca utama penceraian dalam rumahtangga? "Jaga solat...Insyallah bahagia..."
- Ustaz Don Daniyal

4. Selalulah Solat berjemaah walau payah macam mana pun, boleh jadi jemaah itu dapat menampung pahala berlipat ganda.
- Datuk Ismail Kamus

5.Kalau kita sakit jangan takut untuk solat , at least kalau mati , mati dalam solat
- Ustaz Haslin Baharin

6. Selepas solat jangan tergesa-gesa, baca Subhanallah 33, Alhamdulillah 33, Allahuakbar 33, doa kemudian baru bangun”
- Al-Habib Ali Zainal

7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya.
-TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki

8. Jagalah solat anda. Kerana solat itu adalah hubungan antara Allah dengan hambaNya"
- Sheikh Abdullah Jahaf.

9. Menjaga solat boleh membersihkan dalaman kita. Puasa juga boleh membersihkan jiwa seseorang.
-Ustaz Dasuki Rani

10. Jangan cakap:"Pergi solat.Kalau tak,masuk api neraka!"Tapi cakap:"Jom solat,Nanti kita masuk SYURGA ALLAH sama2 ya.InsyaAllah
- TG Harun Din"

11. Kalau dalam solat tak dapat ingat Allah, mana mungkin luar solat mampu ingat Allah.
-Ustaz Pahrol.

Rasulullah bersabda,
Barang siapa menyampaikan satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia) dia akan tetap memperoleh pahala.

Sumber : Facebook 

You Might Also Like

7 comments

  1. Ya Allah!!! Tq Lola!!! berenti utk baca x smpai 3 minit pon =)

    ReplyDelete
  2. subhanallah.... thanks lola mmg memberi impak lam ati ni...

    ReplyDelete
  3. Assalamaualaikum..insyaAllah,semoga masih di diberi kan kesihatan dan umur yang panjang untuk dapat melakukan kannya..info yang sangat baik untuk dikongsikan..
    btw.sweet nya blog..

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.
    Benda ni yang saya cari selama ni.
    Bukan x tau.
    Tapi, nak benda tu datang dari ustaz2..sebab pernah tazkirah ni kat someone tapi dia buat endah x endah.

    ReplyDelete
  5. kesedaran itu perlu ada dalam diri ^_____^

    ReplyDelete
  6. Solat itu penting dalam kehidupan kita.. jika mampu, lakukanlah solat sunat.. apapun nice sharing..

    ReplyDelete
  7. terima kasih atas peringatan
    solat itu tiang agama

    ReplyDelete

Featured Post

Followers