Acer V Nitro Black Edition : My Dream Lappy

12:57:00 PM


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Lately, lappy aku sekarang ni dah mula menunjukkan tanda-tanda seperti hendak meninggalkan aku je.
Huu aku sayang sungguh lappy ni sebab nak masuk 5 tahun Januari ni (kalau miss lappy ni mampu bertahan) ia berkhidmat dengan aku. Tak pernah diformat dan tak pernah nya masuk ICU.
She's the real deal for me. Model Aspire 4935, mama beli untuk aku masa semeseter 2 di Matriks
To be honest, lappy ni dah go through macam-macam. hehe..aku bukan seorang yang cermat contohnya selalu bersih dan lap serta download install macam-macam hehe..( sesetengah orang takut nak install atau download sebab risaukan virus). Syukur, miss lappy survive.
Cuma aku sentiasa pastikan ada antivirus yang berfungsi serta selalu defrag, cleanup disk, and so on.

Aku jenis yang suka main game. Tapi lappy aku ni bukan kategori gaming pun. So ada limit nya juga.
But still, aku puas dapat main game kesukaan aku dari sims 1 hinggalah sims 3, sims Medieval, warcraft, dragonage 1 and 2 serta perbagai lagi.

Tapi sekarang, miss lappy dah tak larat dah. Mula hang, cepat panas dan lagging. Normal untuk lappy yang dah berusia ni. Jadi aku tak la rasa marah sangat tapi faham miss lappy dah tua huu..

Usha-usha lappy gaming, nampak ada ni pula.

Huu harga nya tu lak wat aku nangis haha :P
Keyboardnya ala-ala alienware nya lappy. hee..berkenan. tapi kena kerja lebih kalau nak dapat ni :)


You Might Also Like

5 comments

  1. selamat berjaya untuk mmbeli laptop ni,,,,

    ReplyDelete
  2. Lamanya lappy Iola bertahan.
    Lappy akk setakat 2-3 tahun dah rosak.
    Berapa ribu lappy yang diidam tu?
    Nampak cam mahal.

    ReplyDelete
  3. wahh,dekat 5 tahun tak pernah masuk icu memang pandai jaga la.
    p/s : cik fafa pun suka main the sims jugak. hehe

    ReplyDelete
  4. heee insyaAllah ten..moga dipermudahkan rejeki ten dpt beli lappy bru. dan smoga sementra tu miss lappy mampu bertahannnn

    ReplyDelete
  5. Wahhhh.... gud luck lolaaaa....
    Insyallah mane ade kemahuan disitu ade jalan....kekekkeek ciayok2

    ReplyDelete

Featured Post

Followers