Tips Membeli Kasut

8:30:00 AM

credit to Google
  • Ketika memilih kasut, sebaiknya jangan terburu-buru agar kasut yang dibei selesa dipakai dan fesyennya bersesuaian dengan penampilan diri.
  • Jangan sesekali membeli kasut pada waktu pagi keran ketika itu kaki belum mengembang pada ukuran maksimum.
  • Jangan hanya duduk ketika mencuba dan mengenakan sebelah kasut sahaja. Pastikan kasut itu benar-benar cantik dan saiz yang sesuai sebelum membelinya.
  • Usah membeli kasut tanpa mencuba dan hanya berpandukan saiz semata-mata sahaja. Tidak semua jenama menggunakan saiz kaki yang sama kerana ia berbeza mengikut produk keluaran masing-masing.
  • Jangan pilih kasut yang dirasakan ketat walaupun menganggap kaki akan biasa dengan saiz yang dipilih kerana lambat laun , timbul masalah lain seperti sakit dan melecet.
credit to Google

sumber : Rapi



You Might Also Like

4 comments

  1. Dulu selalu terbeli kasut ketat..
    Konon2 nanti kembang lah..
    Tapi, lps tu melecet pulak.

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas tips tersebut... banyak kali jugak beli kasut tapi tersalah saiz sebab main agak2 jer.. next time wajib kena catwalk dulu

    ReplyDelete
  3. wah entri menarik... selalu jadi bila kat kedai cm ok je, bila dah beli ketat hehe

    ReplyDelete
  4. hi , great article :))) thank you for the tips btw I followed you , Do You mind following me back ? thanx :) https://rayonceknowles.blogspot.com

    ReplyDelete

Featured Post

Followers