Cas Telefon Di Bilik Tidur Punca Gemuk?

8:30:00 AM


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Terbaca dalam majalah Rapi tentang hal ini..haha..tak tahu la betul ke tak..
"Kajian baru dari Universiti Granada, Sepanyol mendapati tindakan mengecas telefon bimbit di dalam bilik tidur dapat mempengaruhi kenaikan berat badan seseorang. Didapati cahaya gajet boleh menganggu produksi melatonin atau hormon tidur. Sedangkan hormon melatonin dapat menjadikan kualiti tidur lebih baik dan efektif selain membantu tubuh mengubah pengambilan makanan dan minuman menjadi tenaga.

You Might Also Like

8 comments

  1. Erkkk ha ha ha.... sampai macam tu sekali kajian....

    ReplyDelete
  2. oklah, nak cas handphone kat opis..biar yang nak tertidur tu boleh segar balik...hihi

    ReplyDelete
  3. hm rasanya ina pun pernah baca pasal benda ni.. apa2 pun, nice sharing kak ^^

    ReplyDelete
  4. oh baru tahu! thanks sharing ^^

    jemput singgah http://firzanahazhar1.blogspot.com/

    pstt..fir klik2 nuff sini

    ReplyDelete
  5. *gulp* Saya bukan telefon je. Semua jenis charger dekat bilik tidur. hahaha

    ReplyDelete
  6. eeerk benarkah..? hahaha okay mulai esok charge kat bilik sebelah :P

    ReplyDelete

Featured Post

Followers