Tips Tangani Anonymous Call

5:37:00 PM



Assalamualaikum dan hi =)

Recently, sejak daftar maybank2u (what i had noticed.. wallahualam)
Ada sahaja anonymous number yang call.

Ada masa aku jawab, sebab
takut kalau-kalau important.
But end-up dengan
insurans la..touch and go la..

Aku tak nak la jadi rude
Kesian juga sometimes, diorang terpaksa explain berjela-jela
but lastly, aku memang tak nak.
Definitely.

Antara yang boleh dilakukan untuk tangani masalah ini ialah :
  • Untuk jimatkan masa mereka dan anda nyatakan sahaja
"i'm very busy currently. sorry, if i mahu then i'll visit the center"
atau
"oh iya? humm awak nak discuss berapa lama ya? sorry..i'm on something
sekarang ini..later ya".
  • Sekiranya pernah menjawab, save number tersebut as "Don't pick up"
Aku pasti ramai yang tidak gemarkan calling-calling nye service ini.
and to play safe juga.
Prefer bila aku nak, then aku cari terus di center.
Apa-apa pun, usaha mereka boleh dipuji.
Cuma customer or client la..antara mahu atau tidak.

And kita pula, kalau tak nak, just say no atau tolak secara berhemah.
Tak perlu nak tengking atau cakap perkara yang menyinggung.
Kadang-kadang kita tak tahu kan.

Have a nice day!

You Might Also Like

0 comments

Featured Post

Followers