Terkilan

9:18:00 AM

Assalamualaikum.



Aku berasa sedikit terkilan dan kecewa.
Aku suka. Dia pun suka.
Tapi, kadang jadi keliru.
Semakin celaru
Bila hubungan menjadi haru biru.
Pergaduhan bertalu-talu.
Timbul banyak persoalan dan ragu-ragu.

Kerisauan untuk jangka masa hadapan.
Takut tersalah pilihan.
Hubungan ini penuh harapan.
Bertahun bersama tempuh halangan.


Semakin serabut.
Dengan keegoan.
Semakin kusut.
Dengan kongkongan.
Atas alasan cemburu yang membutakan.


Ya Allah.
Aku berserah.
Dengan beristikharah.
Semoga aku mendapat hikmah.

"Jodoh yang baik. Selepas melakukan solat istikharah, bila dengar nama dia kita rasa tenang. Maka itu jodoh yang baik. Tapi jika kita sebut nama dia, kita rasa xtenang, rasa gelisah, serabut dll. Itu petanda jodoh yang tidak baik." -U.A.I

 Wallahualam.
 Aku cuma berharap yang terbaik daripadaNya.

You Might Also Like

3 comments

  1. Insha allah, doa byk2 supaya hbgn bjalan dgn lancar. aminnn. btw, stuju dgn cmburu buta itu sbb kdg2 ia boleh mbunuh hbgn.

    ReplyDelete

Featured Post

Followers