Chaiyok ! : Adobe Illustrator

11:58:00 AM

Assalamualaikum dan hi !

Seronok tengok, doodles dekat blog-blog especially yang ini,
chibird. Sangat comel !!

Lagi seronok, bila dapat tahu mereka buat sendiri ja.
Ya Allah, nak sangat produce doodle sendiri juga. 

Kebetulan dalam lappy memang dah ada Adobe Illustrator..tapi 
tak pernah nya buka. Asyik guna Adobe Photoshop je sebab memang selalu guna untuk edit gambar,
buat background, banner and so on.
Photoshop memang helpful. ^^

Dulu, ada Photoshop Lightroom, tapi dah uninstall pun
sebab lebih kurang macam Photoshop sedia ada ni je..(sebenarnya, aku nak reduce
space untuk install Dragon Age 2 =P)

Bila tengok video lirik ni

teringin nak install Photoshop After Effect, 
namun, unfortunately lappy aku tak mampu memenuhi requirement nya..
kalau install juga, maka sangat lembab la.
Tak guna juga..
Adobe Illustrator ni lain lak..dari dulu aku tak pernah uninstall
walhal tak pernah guna. Selalunya, benda yang aku tak pakai, aku terus remove je..
tak nak menyemak space lappy. But thankfully.. Nasib baik..
Mungkin inilah masanya aku nak study guna software ni plak 
dan menghasilkan doodle aku sendiri!

Chaiyok!

You Might Also Like

0 comments

Featured Post

Followers