Review : The Face Shop Green Tea Phyto Powder In Cleansing Foam

1:02:00 PM

Assalamualaikum dan hi ^^

Kali ini, aku nak share tentang cleanser daripada The Face Shop iaitu Phyto Powder
in Cleansing Foam : Green Tea



Sebenarnya aku pakai jarang-jarang, bila in between maksudnya waktu 
aku rasa berminyak sangat ataupun pada waktu petang atau tengah hari lepas remove make up.

Harganya RM32.90 dan kebetulan time aku beli ada promotion, buy 1 free 1. Aku beli green tea dan black charcoal. Tapi aku dan adik-adik aku pilih pakai green tea (aku share dengan tiga orang adik perempuan) dan yang charcoal tu aku fikir nak bagi for the next GA nanti. ( ha..jadi alert ya hihi kalau nak free cleanser charcoal dari The Face Shop ni)

Sesuai dengan kulit combination dan berminyak sebab dia membantu membersihkan wajah dari kotoran dan minyak. Namun, aku rasa untuk kulit kering tak begitu sesuai takut nanti terlalu kering pulak. 

Bau nya lebih kurang macam cleanser ginvera ka apa tak tahu tapi familiar la scent nya.
Tak terlalu kuat. Dan setakat ini aku tidak mengalami alahan, cuma kalau kulit dah memang kering , pergi cuci lagi memang rasa something macam iritasi kat wajah. Sebab itu, aku cuma pakai bila rasa berminyak sangat dan selepas remove make up.

Yang best :
**harga yang murah
**membersih wajah berminyak dengan berkesan

Yang tak best:
**Kadang rasa macam terlalu kering.

Tidak sesuai dengan mereka yang berkulit kering

Nak beli lagi tak? :
Boleh la..so and so

Rate :


p/s : ini entry yang lama dah disimpan. baru nak post. hehe by the way, charcoal dah aku try. 
and so much better than this. Will update sooner. :)


You Might Also Like

0 comments

Featured Post

Followers