Merajuk Dengan Poslaju

8:27:00 PM


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
baru dapat online dan sat gi aku blogwalk kembali for those yang baik hati, cantik dan jelita kerana sudi singgah sini.

Sebagaimana tajuk entry kali ni...
Ya...frust sangat sangat.
Merajuk dengan poslaju macam ni..
barang tak sampai-sampai lagi.........
Aku dah menanti parcel dari last week gi..
Sebelum ni, Sabtu ada je delivery..
Tapi check status tak de perubahan..just mention arrived sahaja.

Jadi, husnuzon..fikir maybe Isnin diorang deliver la hee
Pagi Isnin aku check..yeay ..delivery on process..
Tunggu la aku bila cik poslaju nak mai..
Sampai ke petang..ternanti-nanti..ready tudung dah siap-siap takut dia mai..

End up, aku check status again...'unsuccessful delivery'
haaaaaa...pulak dah..
apa jadi ni..
Aku membatu ja di rumah, bayang poslaju pun tak ada.

Kol la pusat servis...(kol pejabat cawangan of cos tak ada sapa nak jawab dah..)
Habis kredit aku..cukup cukup nak tanya apa yang aku perlu tahu. Tak sempat nak wish terima kasih..
Menurut dari pihak servis center..poslaju tak sempat nak deliver..
Jadi memang kesalahan dari pihak mereka.
Dia minta aku tunggu keesokkan harinya...
Ha...hari ini la!

Pagi tadi check...still ada di pejabat..
Sampai ke petang tak ada perubahan status.
Petang tu aku kol cawangan..
Sabo je la....engage sok mo.
Last ak fed up.

Aku check again status..berubah jadi 'unsuccessful delivery' 
AGAIN???
Esok memang kena call dan check..kalau tak terpaksa juga la aku ke cawangan nak tanya parcel aku ni..
Alahai... first time jadi cam ni..nasib aku tak baik agaknya..
Geram......

Harap sangat la depa ni improve quality lagi... :(



Pssst... Senarai Pemenang akan aku umumkan 1 January ni k :) Tunggu further confirmation hee 

You Might Also Like

17 comments

  1. Agaknya banjir kot..akak punye brg pos laju pun x smpai lg..bila msg tnya..rupa2nya brg akak tak pos lg..disebabkan banjir di Temerloh Pahang..huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huu ni kat penang huu...tak banjir..kalau hujan maybe la..tapi hari ini alhamdulillah cerah elok :((( harap esok hantar la..

      Delete
    2. sy tgh jd msalah mcm tu skrg..unsuccessful delivery. pos drpd 9/11 lg..11/11 unsuccessful delivery. 12/11 smpai la 14/11 x updae apa2 info dah..tension la..itu area balakong seri kembangn..apa maksud unsuccessful delivery ya.awat depa x hntr ja pd 12/11 if depa termiss delivery..postage tu apa akn jd..adakah postage tu akn dikirim semula ke alamat pengirim semula?

      Delete
    3. Better awak kol servis center atau cawangan terus. Kadang diorg ter miss... huuu kalau xdituntut dlam masa tertentu..barang tu akan direturn smula pada pengirim..

      Delete
  2. saya pernah 3 kali unsuccessful delivery. tapi akhirnya sampai juga. xpela, sabar la ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa lama ya awak tunggu ? At the end diorang akan send juga atau kena ambil sendiri ya ?

      Delete
  3. klu nak cepat , gi terus ke poslaju . klu call , dia main tarik tali jer ...

    ReplyDelete
  4. Tak pernah kena cam ni sebelum ni.
    Parcel dari pantai timur ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari shah alam..dah sampai penang..cuma tak dihantar ke rumah lagi :(

      Delete
  5. Blh tukar nama dh skunk ni POSXLAJU, kdng2 diaorg xkemaskini status barang pun.....;-/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak tao la..saya first time kena :( tadi dapat juga kol cawangan..katanya delivery hari ni..check status tak update lagi pun..sok dah new year..aiya

      Delete
  6. uuish tak penah plak berdepan kes cemni.. huurm..

    ReplyDelete
  7. tu la sy pun jd kes mcm tu jgk..unsuccessful delivery. pos ke balakong seri kembangn pd 9/11, 11/11 check kt tracking kata unsuccessful delivery. 12/11 smpai hari ni iaitub 14/11 x update apa2 kt tracking..postage sy tu still kt pjabat pos laju kt balakong or dihntar balik ke rumah sy ek? buntu,..

    ReplyDelete
  8. sedang terjadi ni rasa rasanya nk buat apa dah dekat 5 hari tunggu kata tulis dalam proses penghantaran tapi tak sampai sampai padahal benda tu dah ada dekat ppl sini sini je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa cuba awak pergi ppl terus atau kol ppl tu.. jangan biar lama..takut diorang resend balik pula kat sender...

      Delete
  9. dah dapat ke belum? kalau dah berapa lama kena tunggu or kena pergi dekat ppl?

    ReplyDelete

Featured Post

Followers