Mind Meld ?

12:15:00 PM

Salam =)


Mind meld? apa maksud nya? 
Sebenarnya, awal aku dengar.. ak pun tak tahu apa maksud nya.. Mungkin peminat Star Trek, mesti sangka aku ambil sempena Vulcan nya teknik untuk berkongsi pengalaman, thoughts and so on dengan individu lain secara telepathy. 
Encik Spock, seorang Vulcan, sedang mengaplikasi teknik mind meld dengan rakan nya sehingga tercengang.
Sumber : sciencefiction.com


Oo ataupun ada yang menyangka watak Mindmeld dari Marvel.. seorang ejen yang mempunyai kelebihan swapping minds dengan orang lain. Emmm..tak juga..

Aku mula mengetahui perkataan ni dari permainan Sims 3 sebenarnya hehe.. aku memang dari sekolah rendah lagi dok main..sebab banyak berangan nak keje, nak rumah besar =P




Sumber : http://www.carls-sims-3-guide.com/


Mind meld dalam sims 3 ni sebenarnya interaction untuk sims lebih mengenali traits ataupun karakter rakan disamping dapat meningkatkan relationship level dengan rakan tersebut. Ala-ala..dapat mengenali lebih mendalam la.. Mind meld nye interaction ni boleh achieve bila sims tu dah mencapai certain level dalam Nerd social group ni.. dah cam bagi introduction untuk sims 3 university dah lak..hehe

So, dari situlah aku baru ketahui..maksud mind meld ini secara overall adalah nak berkongsi cerita, pengalaman, fikiran, memori dan sebagainya dengan individu lain sebagai contoh keluarga, rakan ataupun orang awam. Macam sekarang ni..aku tengah mind meld dengan yang visitors blog ini kalau ada la yang mau lawat.. XD









You Might Also Like

0 comments

Featured Post

Followers