Hello World !

10:27:00 AM


Assalamualaikum  dan salam sejahtera !
Lamanya aku menyepi kan..
Alhamdulillah..selamat sampai di kampung tercinta awal pagi Sabtu yang lalu.
Subhanallah..4 bulan di tempat baru, banyak pengalaman ditimba..
ada la sikit-sikit bahasa Vaei (bahasa Bintulu) yang aku faham..nak cakap tak pandai lagi..
melainkan " aukkk..dan appu" sahaja hehe

Aukk tu means baik,,, appu tu pula means alamak..atau macam "ala...."
Students selalu sebut ayat-ayat ni..
Iye la..asal nak minta kerja sekolah,...
mula la "appu"...beramai2...

Takpun kalau tak boleh jawab soalan.. ada la yang cakap
"appu cikgu,,..soalan sangat susah,,tak dapat buat cikgu"

macam-macam ragam :)

You Might Also Like

5 comments

  1. Hahaha Appu beramai ramai yee :P Selamat bertugas, cikgu :D

    ReplyDelete
  2. lama jugak tak dengar cerita cikgu sorang ni..hehe.baguslah dapat belajar budaya baru.selamat bercuti!

    ReplyDelete
  3. Selamat menikmati cuti & legakan stress cikgu! hihi



    Singgah Blogwalking....:)

    jemput baca entri tentang masalah "wanita"
    http://blogmummyrifqiy.blogspot.com/2015/06/hilangkan-keputihan-dengan-alfalfa.html

    ReplyDelete

Featured Post

Followers