Antara Syukur dan Keluh

2:41:00 PM


Assalamualaikum dan ^^

Sekarang ini cuaca agak panas, bukan?
Hujan pun jarang-jarang turun.
Bila cuaca panas..
Ada yang suka..ada yang mengeluh..

"Panas nya..bila la nak hujan ni.." "Yeay..cuaca panas ni..boleh la nak cuci baju habis-habisan..haha.." "Ala..panas sangat la..berpeluh-peluh..habis make up.."


Bila hujan pula..
Ada yang happy.. ada yang frust..

"Ala hujan...tak boleh nak pergi mana la ni.." "Syok nya hujan..tidur pun best ni" 
"Asyik hujan ja...macam mana baju nak kering ni.."

Huhu..mesti ada yang berasa demikian kan?
Aku sendiri pun tak terkecuali..
Tapi bila fikir balik..
Setiap kurnia Allah tu..
mesti ada hikmahnya..

Setiap kejadian itu juga..
adalah kuasa Ilahi sendiri.
Kadang-kadang,
bila mengeluh itu
rasa macam tak bersyukur pula
nikmat Allah bagi.

"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?"
(Ar-Rahmaan 55:16)
 Ya Allah..ampunilah daku.
Jadikanlah aku hambaMu yang sentiasa mensyukuri nikmatMu.
Subhanallah..Alhamdulillah

You Might Also Like

12 comments

  1. tempat CN hari2 hujan, alhamdulillah..sejuk jer ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur ♥♡ dgr khabar..xlama lg nak di landa el nino..wallahualam

      Delete
  2. semua ne ada hikmahnya... :D

    ReplyDelete
  3. huhuhu...ima pun tak terkecuali :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sama lah kita..huu jom banyakkan istighfar

      Delete
  4. Everything happens do have a reason! saya pun pernah mengalaminya! dan saya pun tak kuat.. adakalanya mengeluh juga.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita hanya manusia biasa yang tak terlepas dari membuat kesilapan... hu :(

      Delete
  5. manusia memang tak pernah lepas dari mengeluh dan merungut, selalu aje tak hargai nikmat Allah, huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..bila teringat balik,,istighfar banyak banyak dan doa agar kita dapat menjadi manusia yang tahu menghargai nikmat Nya..huu insyaallah

      Delete
  6. bersyukur larh apa yg ad...kan..erm singgah sini
    lau rjin jemput join sini http://strawberrysgurls.blogspot.com/2014/04/super-extravaganza-giveaway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. insyaallah akan join ^^

      Delete

Featured Post

Followers