Review : Skinfood Black Sugar Scrub Foam

10:15:00 PM

Assalamualaikum !

Post kali ini, aku nak menceritakan tentang pengalaman dua minggu pakai cleanser yang aku beli dari Skinfood store iaitu Black Sugar Scrub Foam.

Aku beli pek promosi ni dengan harga RM58

Sebenarnya aku dah lama mencari-cari produk yang menggunakan bahan-bahan semula jadi, dan akhirnya aku memilih nak mencuba produk dari Skinfood. 
So, ni kira first time and i was so excited once i entered the store. Mana tak nya, banyak kot produk penjagaan dari hujung rambut ke hujung kaki. 

Pape pun, waktu mula-mula tu, aku just fikir and focus nak mencari cleanser je dulu sebab jenoh (payah) gak nak pakai homemade cleanser sebab tak berapa convenient..


Ye la.. asyik kena letak dalam fridge. Punya nak semula jadi sangat tanpa bahan pengawet ;p Tapi menjadi la gak..cuma tak komprehensif untuk aku yang banyak bergerak keluar.

Ni serum nye =) Lemony smells

A foaming scrub that contains mineral-enriched Brazillian black sugar. Gently exfoliates dead skin cells and leaves skin soft.To Use : take a moderate amount  of the foam on a wet hand and lather it sufficiently. After massaging it over your face, rub gently, rinse off with tepid water then finish with cold water.
Aku pakai dua kali sehari, pagi dan before tido. Calit sedikit sahaja, kemudian letak few droplets of water dan gaul sikit ( gaul? ..huu tak tahu nak guna term apa, macam bagi dia sekata kot) dan baru sapu di muka. Massage gently ya.. =) Pastu basuh dengan air suam diikuti air biasa.

Squeeze sedikit sahaja.. Ni aku saja nak tunjuk.. butiran gula. tak nampak pun..sebab kamera tak canggih kot


Komen aku ? sangat best sebab kulit aku ngam dengan produk ni. Syukur sangat .. sebelum ini aku pernah pakai Garnier..Sebamed.. kulit ok..cuma setiap kali lepas cuci, mesti ada bintik bintik merah di sekitar muka aku. Mr Google kata..mungkin disebab kan kulit kita sensitif dengan bahan terkandung.

Tapi, bila dah bertukar yang ini alhamdulillah lepas cuci tak ada lagi kelihatan bintik bintik merah yang merisaukan. syok pun syok bila cuci sebab butiran gula yang ada dalam cleanser ni bertindak seperti scrub..kemudian melts beberapa ketika sewaktu kita massage di muka.

Waktu aku beli , kebetulan tengah ada promosi..beli scrub foam ni dapat serum. Lepas cuci, pakai serum ni..rasa bersih dan segar muka. Dan yang penting , berkeyakinan. Hehe.. Skinfood tak bayar sesen pun kat aku.. cuma ini berdasarkan pengalaman aku. Cuba la ! Sesuai untuk combination/normal skin.

Yang best :
*senang nak dipakai *mesra untuk kulit kombinasi atau normal
* tidak mempunyai bau yang keterlaluan
*membersih kulit dengan berkesan

Yang tak best:
Takat ni tak ada apa nak dikomen ;)

Nak beli lagi tak? :
Harus !

Rate :




p/s : nanti aku update kan tentang homemade cleanser dan toner =)


You Might Also Like

0 comments

Featured Post

Followers