DIY : Masquerade Mask

12:21:00 PM


Assalamualakum dan salam sejahtera..
Bulan lepas, sekolah adakan annual dinner bertemakan glamourous and masquerade.
Months before the event, banyak la cikgu-cikgi ambil peluang mencari mask.. susah sikit nak jumpa area aku ni..jadi adalah yang boleh wat business jual mask ehehe..tak pun kirim dari rakan-rakan yang berkesempatan nak cari di luar bahagian.
At first..aku ingat nak beli je di online instagram..tapi gamaknya..mahal sangat pula..padahal nak guna kejap je..

At last..kirim dengan kawan yang tinggal di Miri..untuk belikan mask di kedai Mr Diy je.. mask tu asalnya..bukan macam ni..
Riben..batang pemegang dan bunga tu tambahan je hehe..rasa cam boring pula mask yang sedia ada ni..touch up skit bagi nampak lebih fancy...(tapi bila tengok berkali kali macam bunga telur pula ..ihihi)

Mask sahaja aku beli RM3.50.. batang pemegang tu..sebenarnya kayu chopstik.. balut dengan riben.. and then lekat dengan gam gajah.. cover up dengan bunga di tepi..bagi tak nampak obvious sangat la..gam yang terkeluar masa nak lekatkan pemegang tu..

Aku ni specky..and tak nak la ber'contact lenses' bagai..sebab tu la aku buat pemegang tu...lagi pun..segan juga nak ber mask all the time..macam tak selesa bila rasa ada something melekat di muka..

Anyway.. for those yang mencari mask, boleh je guna yang kertas keras..incase tak dapat jumpa la..and then touch up bagi nampak lebih menarik..
Bukannya selalu pun nak pakai.. kan ?

Toodles ♡♡

You Might Also Like

2 comments

Featured Post

Followers